Weer voorzorgslanding defecte Apache

Gestart door Offenbach, 06/09/2006 | 14:25 uur

Northern_Darkness

Citaat van: Lex op 11/07/2009 | 22:44 uur
Citaat van: Northern_Darkness op 11/07/2009 | 22:31 uur
denk ook eens aan;
het autolak incident (Cougar)
Landen op een bevroren meer, maar dat zo hard doen dat je er door gaat (ook Cougar)
de slechte inzetbaarheid van de F-16 in 2007 (misschien nu nog?)
Knullige fout bij Apachenoodlandingen (ik dacht dat jij stuurde?!, vliegen waar dat niet mag)
Chinook die op zijn gat gaat
De JSF-fetish
Twee Lynxen in de lucht weten te houden op een totaal van 20

Dan kan ik me heel goed voorstellen dat het buitenland wat minder over de Nederlandse luchtmacht gaat denken.

Dat je op een 3 jaar oude posting reageert... okay, maar zou je meer kunnen uitweiden over je voorbeelden?

Je weet heus wel wat ik bedoel  ;)

KapiteinRob

Citaat van: HermanB op 12/07/2009 | 08:55 uur
Heb nog nooit een negatief woord over onze luchtmacht gehoord. We zijn een van de weinige Europese landen die daadwerkelijk het materiaal in oorlogsgebied in durft te zetten. Het merendeel van de Europese landen pronkt met het materiaal in parades en oefeningen maar kan niet wat helicopters of vliegtuigen afstaan voor de missie in Afghanistan. Laat me niet lachen.

Goh, wat hebben we sinds we in Uruzgan zitten een grote mond gekregen naar onze Europese bondgenoten. In de decennia daarvoor deden we alleen maar mee in rustige gebieden en/of kabbelende VN-missies. De ernstinzet van de KLu beperkte zich bij mijn weten tot wat vuurwerk (ver) boven Bosnië-Servië. Tot aan Uruzgan moest alles veilig en liepen we te zeuren om veiligheidsgaranties bij derden. Ik ben het met je eens dat we vandaag de dag voor ons doen stevig meedoen, maar piepen over anderen zouden we gezien onze eigen opstelling nog niet zo lang geleden m.i. beter kunnen laten.

HermanB

Citaat van: Northern_Darkness op 11/07/2009 | 22:31 uur
Citaat van: oud_zijde op 06/09/2006 | 23:02 uur

die mensen die Eagletje in het buitenland trekken de conclusie dat het er nogal onprofessioneel aan toe gaat oid omdat er zoveel toestellen naar beneden zouden komen.

die mensen lijken me niet al te geinformeerd nee want laten we wel wezen er is in de afgelopen 10 jaar welgeteld wat, 1 toestel neergestort in Nederland??
de rest in Afghanistan, onder gevechtscondities werk je nu eenmaal op het scherpst van de schede en dan gaat er wel is wat kapot.

denk ook eens aan;
het autolak incident (Cougar)
Landen op een bevroren meer, maar dat zo hard doen dat je er door gaat (ook Cougar)
de slechte inzetbaarheid van de F-16 in 2007 (misschien nu nog?)
Knullige fout bij Apachenoodlandingen (ik dacht dat jij stuurde?!, vliegen waar dat niet mag)
Chinook die op zijn gat gaat
De JSF-fetish
Twee Lynxen in de lucht weten te houden op een totaal van 20

Dan kan ik me heel goed voorstellen dat het buitenland wat minder over de Nederlandse luchtmacht gaat denken


Heb nog nooit een negatief woord over onze luchtmacht gehoord. We zijn een van de weinige Europese landen die daadwerkelijk het materiaal in oorlogsgebied in durft te zetten. Het merendeel van de Europese landen pronkt met het materiaal in parades en oefeningen maar kan niet wat helicopters of vliegtuigen afstaan voor de missie in Afghanistan. Laat me niet lachen.

Lex

Citaat van: Northern_Darkness op 11/07/2009 | 22:31 uur
denk ook eens aan;
het autolak incident (Cougar)
Landen op een bevroren meer, maar dat zo hard doen dat je er door gaat (ook Cougar)
de slechte inzetbaarheid van de F-16 in 2007 (misschien nu nog?)
Knullige fout bij Apachenoodlandingen (ik dacht dat jij stuurde?!, vliegen waar dat niet mag)
Chinook die op zijn gat gaat
De JSF-fetish
Twee Lynxen in de lucht weten te houden op een totaal van 20

Dan kan ik me heel goed voorstellen dat het buitenland wat minder over de Nederlandse luchtmacht gaat denken.

Dat je op een 3 jaar oude posting reageert... okay, maar zou je meer kunnen uitweiden over je voorbeelden?

Northern_Darkness

Citaat van: oud_zijde op 06/09/2006 | 23:02 uur

die mensen die Eagletje in het buitenland trekken de conclusie dat het er nogal onprofessioneel aan toe gaat oid omdat er zoveel toestellen naar beneden zouden komen.

die mensen lijken me niet al te geinformeerd nee want laten we wel wezen er is in de afgelopen 10 jaar welgeteld wat, 1 toestel neergestort in Nederland??
de rest in Afghanistan, onder gevechtscondities werk je nu eenmaal op het scherpst van de schede en dan gaat er wel is wat kapot.

denk ook eens aan;
het autolak incident (Cougar)
Landen op een bevroren meer, maar dat zo hard doen dat je er door gaat (ook Cougar)
de slechte inzetbaarheid van de F-16 in 2007 (misschien nu nog?)
Knullige fout bij Apachenoodlandingen (ik dacht dat jij stuurde?!, vliegen waar dat niet mag)
Chinook die op zijn gat gaat
De JSF-fetish
Twee Lynxen in de lucht weten te houden op een totaal van 20

Dan kan ik me heel goed voorstellen dat het buitenland wat minder over de Nederlandse luchtmacht gaat denken


Enforcer

Die foto is niet in Drente gemaakt....

Elzenga

Voorzorgslanding Apache-helikopter Gilze-Rijen
   


WEZUPERBRUG - Een Apache-helikopter van vliegbasis Gilze Rijen heeft woensdagmiddag in een Drents laagvlieggebied een voorzorgslanding moeten maken.

Het toestel staat sindsdien in een weiland in Wezuperbrug en wordt bewaakt door marechaussee en een bewakingseenheid van de luchtmacht.

De piloot zette het toestel aan de grond nadat er een noodlampje in de cockpit ging branden. Na een technische inspectie kan het toestel weer vliegen. Donderdagochtend zal de Apache helikopter terugvliegen naar  de basis Gilze-Rijen.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/120763812/Voorzorgslanding+Apache-helikopter+Gilze-Rijen.aspx

ronjhe

Dit is waarschijnlijk door de bekende zwakke plekken van de Apache op dit vlak. Die kwamen tijdens het debat rond de aanschaf van de bewapende helikopter al aan het licht maar werden vakkundig gebagataliseerd door Defensie en de Luchtmacht. Terwijl in een rapport van de GAO (zeg maar de Amerikaanse rekenkamer) over de (telleurstellende) prestaties van de Apache tijdens de Golfoorlog deze zwakke plekken al duidelijk naar voren kwamen en slechts met buitenproportioneel veel onderhoudsuren en snellere vervanging van onderdelen ondervangen konden worden om zo de prestatiecijfers op te poetsen (belangrijk voor buitenlandse verkoop).

Cobra4

Citaat van: lex op 06/09/2006 | 23:03 uur
Citaat van: Cobra4 op 06/09/2006 | 22:57 uur
Tja, ook hier maakt kleur het verschil. Een gele die neer ploft is een redder in nood, maar een groene is een lastpak!?  ???
Jammer, deze opmerking.
De AB 212 van de KLu (Sar Heli's) zijn inderdaad geel, maar de SAR heli's van de KM zijn gewoon groen.

Een groene heli die "neer ploft" in NL wordt zelden gezien daar zij de meeste taken op zee verrichten.

Het zal inderdaad wennen worden voor de NL bevolking dat, in de toekomst, ook op het land groene heli's ter redding komen.
Peloton 3 602 Sqn

sgt Rob

Citaat van: lex op 06/09/2006 | 23:03 uur
Citaat van: Cobra4 op 06/09/2006 | 22:57 uur
Tja, ook hier maakt kleur het verschil. Een gele die neer ploft is een redder in nood, maar een groene is een lastpak!?  ???
Jammer, deze opmerking.
De AB 212 van de KLu (Sar Heli's) zijn inderdaad geel, maar de SAR heli's van de KM zijn gewoon groen.
Ik had ze geloof ik traumahelicopter moeten noemen

Lex

Citaat van: Cobra4 op 06/09/2006 | 22:57 uur
Tja, ook hier maakt kleur het verschil. Een gele die neer ploft is een redder in nood, maar een groene is een lastpak!?  ???
Jammer, deze opmerking.
De AB 212 van de KLu (Sar Heli's) zijn inderdaad geel, maar de SAR heli's van de KM zijn gewoon groen.

oud_zijde

Citaat van: januszz op 06/09/2006 | 21:24 uur

Goed lezen maat!!

Vooralsnog gaat het niet om conclusies... het is een forum. Daar worden dingen bediscussieerd. Zaken besproken. Als iemand een bepaald idee heeft kan hij dat posten ter discussie...
je moet zelf is goed lezen 'maat'

Citaat van: EaGletje op 06/09/2006 | 19:28 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 06/09/2006 | 19:21 uur
Citaat van: EaGletje op 06/09/2006 | 16:12 uur
van wat ik merk is dat we onze professioneele status in de ogen van buitenlanders beginnen  te verliezen.

Hoe merk je dat dan?  ???

aan uitspraken van mensen in het buiteland die ik ken, maar als ik eerlijk ben zou ik het ook niet echt heel erg profesioneel achten als een kleine luchtmacht zoveel toestellen verliest/voorzorgslandingen in een korte tijd moet maken zoals de klu.

de usaf & raf lijden ook wel verliezen in afghanistan, maar ze zetten ook veel meer materieel in in verglijking verliezen ze veel minder matrieel.

die mensen die Eagletje in het buitenland trekken de conclusie dat het er nogal onprofessioneel aan toe gaat oid omdat er zoveel toestellen naar beneden zouden komen.

die mensen lijken me niet al te geinformeerd nee want laten we wel wezen er is in de afgelopen 10 jaar welgeteld wat, 1 toestel neergestort in Nederland??
de rest in Afghanistan, onder gevechtscondities werk je nu eenmaal op het scherpst van de schede en dan gaat er wel is wat kapot.
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Cobra4

Citaat van: sgt Rob op 06/09/2006 | 22:54 uur
Zoal bijvoorbeeld een SAR die hier en daar weleens neergezet wordt. Of hoe die burgerdingen ook mogen heten, die gele.

Tja, ook hier maakt kleur het verschil. Een gele die neer ploft is een redder in nood, maar een groene is een lastpak!?  ???
Peloton 3 602 Sqn

sgt Rob

Zoal bijvoorbeeld een SAR die hier en daar weleens neergezet wordt. Of hoe die burgerdingen ook mogen heten, die gele.

Cobra4

#27
De NL pers schrijft wat de NL bevolking belangrijk vindt....

.......alleen is het erg jammer dat de NL pers bepaald wat de NL bevolking belangrijk vindt.

De pers legt zich zelf dus een vorm van censuur op, en is dus niet in staat om onpartijdige verslaggeving te verrichten.

Helaas is het, in mijn ogen, zo dat de pers de lijnen volgt van de meeste aandacht.

Een heli,onbedoeld,in een grasveld levert meer aandacht op dan een heli op een veld ter bescherming van landgenoten.
Peloton 3 602 Sqn