Embraer KC-390

Gestart door andré herc, 04/09/2010 | 20:03 uur

Ace1

Citaat van: Huzaar1 op 10/04/2024 | 19:26 uurEr komen geen MPA's, zijn ook overbodig. Kunnen drones ook.

Als je dat allemaal echt wil, moet je een MPA aanschaffen. Een Reaper is echt te weinig om de MPA-taak over te nemen. Zie bijvoorbeeld het aantal sonoboeien die een Reaper kan meenemen. En te sloom, en geen wapens. Goedkoper wel denk ik.

Huzaar1

Citaat van: Parera op 10/04/2024 | 18:50 uurJa, ik vind het wel een erge ''low budget oplossing''. Dit word natuurlijk nooit een echte MPA vergelijkbaar met de P-8. Ik zou dan liever zien dat we investeren in een handje vol Dash-8 basis MPA's of C-295 MPA's die zijn net zo capabel of zelfs capabeler.

Er komen geen MPA's, zijn ook overbodig. Kunnen drones ook.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 10/04/2024 | 18:38 uurIk zie mogelijkheden...
Idd...nog geen raar idee. Eventueel een RORO pallet oplossing om toch ook je transport mogelijkheid te behouden.
En ligt eraan of bijvoorbeeld Brazilië zelf ook deze MPA dan gaat aanschaffen.

Citaat van: Parera op 10/04/2024 | 18:50 uurJa, ik vind het wel een erge ''low budget oplossing''. Dit word natuurlijk nooit een echte MPA vergelijkbaar met de P-8. Ik zou dan liever zien dat we investeren in een handje vol Dash-8 basis MPA's of C-295 MPA's die zijn net zo capabel of zelfs capabeler.

Ik zou wel liever 1 type hebben en kiezen  voor C-390MPA.

Maar eens afwachten wat de ontwikkelingen zijn.

Ace1

Citaat van: Parera op 10/04/2024 | 18:50 uurJa, ik vind het wel een erge ''low budget oplossing''. Dit word natuurlijk nooit een echte MPA vergelijkbaar met de P-8. Ik zou dan liever zien dat we investeren in een handje vol Dash-8 basis MPA's of C-295 MPA's die zijn net zo capabel of zelfs capabeler.

Waarom niet? Er is ook een Sea Hercules met de apparatuur van de P-3C Orion erin. Alleen zijn de gebruikskosten van een KC-390 veel goedkoper dan van een C-130.



Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 10/04/2024 | 18:38 uurIk zie mogelijkheden...

Wat zijn de vliegkosten per uur van KC-390 per uur tegenover een P-8 Poseidon?

Parera

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 10/04/2024 | 18:38 uurIk zie mogelijkheden...

Ja, ik vind het wel een erge ''low budget oplossing''. Dit word natuurlijk nooit een echte MPA vergelijkbaar met de P-8. Ik zou dan liever zien dat we investeren in een handje vol Dash-8 basis MPA's of C-295 MPA's die zijn net zo capabel of zelfs capabeler.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Parera op 10/04/2024 | 18:30 uurVia X/Twitter
@embraer and @fab_oficial announced the start of studies for the joint development of a C-390 Millennium multi-mission transport aircraft for maritime patrol missions. This configuration will include the ability to launch anti-ship missiles.



https://twitter.com/Defence360/status/1778077105986699683

Ook iets voor Nederland? 2 varianten op 1 basis  :silent:  Ook zou Brazilië werken aan een ISR variant.



Ik zie mogelijkheden...

Parera

#241
Via X/Twitter
@embraer and @fab_oficial announced the start of studies for the joint development of a C-390 Millennium multi-mission transport aircraft for maritime patrol missions. This configuration will include the ability to launch anti-ship missiles.



https://twitter.com/Defence360/status/1778077105986699683

Ook iets voor Nederland? 2 varianten op 1 basis  :silent:  Ook zou Brazilië werken aan een ISR variant.

https://www.defesaaereanaval.com.br/aviacao/embraer-e-fab-iniciam-estudos-para-c-390-armado-para-patrulha-maritima

Benji87

Citaat van: Ace1 op 05/03/2024 | 19:38 uurHet is Embraer en geen Ambrear.

Jawel dan heb je niet goed geluisterd.  1.min 10.


Ja dat was letterlijk:

Oh en die maken we ook, door naar het volgende onderwerp. Ik had gehoopt op een wat diepgaandere podcast over de C390 maar dit was voor bijna 99% over de civiele tak.


Ace1

Citaat van: Benji87 op 05/03/2024 | 12:58 uurOf je hebt mij de verkeerde podcast gestuurd of je hebt hem zelf niet geluisterd want in deze aflevering wordt geen woord gerept over de C390. Ik hoor echter wel een hoop naar voren komen over dat Ambrear net een reorganisatie achter de rug heeft en over dat de mislukte deal met Boeing ze een hoop geld gekost heeft. Maar dit is wel een oude podcast in de nasleep van corona dus ze kunnen er wel heel anders voor staan momenteel.

Desalniettemin is het geen kleine jongen. De nummer 3 vliegtuigbouwer en gespecialiseerd in de schaal toestellen waar de C390 onder valt. Eigenlijk is het een hele logische doorontwikkeling vanuit hun civiele tak als ik het goed begrijp. Ik las in andere topics ook terug dat het een "jack of all trades" is. Dat maakt het voor een kleine luchtmacht zoals ons natuurlijk wel een interessant toestel.

Het is Embraer en geen Ambrear.

Jawel dan heb je niet goed geluisterd.  1.min 10.


Benji87

Citaat van: Ace1 op 28/02/2024 | 17:40 uurOnbekend maakt onbemind bij jou of wat de boer niet kent eet hij niet?
Is het bij jou ook bekend dat KLM cityhopper met de Embraer E Series in de vloot heeft als opvolgers voor de Fokker F100 en F70? Deze civiele toestellen kunnen tegen een stootje omdat de landingsbanen in Brazilië niet zo goed zijn onderhouden en hebben maar een korte landingsbaan nodig om te kunnen opstijgen en landen omdat er jungle is in Brazilië,hierdoor had Embraer al de nodige kennis in huis en dat voeg je toe met de kennis van de Embraer EMB 314 Super Tucano zodat je niet helemaal op 0 begint en je neemt onderdelen die al op de plank beschikbaar zoals de motoren die Airbus gebruikt voor de A320 en dezelfde avonica die E series van Embraer al gebruikt.


Of je hebt mij de verkeerde podcast gestuurd of je hebt hem zelf niet geluisterd want in deze aflevering wordt geen woord gerept over de C390. Ik hoor echter wel een hoop naar voren komen over dat Ambrear net een reorganisatie achter de rug heeft en over dat de mislukte deal met Boeing ze een hoop geld gekost heeft. Maar dit is wel een oude podcast in de nasleep van corona dus ze kunnen er wel heel anders voor staan momenteel.

Desalniettemin is het geen kleine jongen. De nummer 3 vliegtuigbouwer en gespecialiseerd in de schaal toestellen waar de C390 onder valt. Eigenlijk is het een hele logische doorontwikkeling vanuit hun civiele tak als ik het goed begrijp. Ik las in andere topics ook terug dat het een "jack of all trades" is. Dat maakt het voor een kleine luchtmacht zoals ons natuurlijk wel een interessant toestel.

Ace1

Citaat van: Benji87 op 27/02/2024 | 19:21 uurHartelijk dank voor de reacties. Ik kende het toestel nog niet zo goed dus ik was een beetje verbaasd over de keuze om niet voor de "usual suspect" te gaan. Maar als ik het zo allemaal lees is het een toestel die juist een flinke boost betekent voor het tactische lucht transport vermogen van de KLU. 

Ik zal deze morgen gelijk even luisteren ;)

Onbekend maakt onbemind bij jou of wat de boer niet kent eet hij niet?
Is het bij jou ook bekend dat KLM cityhopper met de Embraer E Series in de vloot heeft als opvolgers voor de Fokker F100 en F70? Deze civiele toestellen kunnen tegen een stootje omdat de landingsbanen in Brazilië niet zo goed zijn onderhouden en hebben maar een korte landingsbaan nodig om te kunnen opstijgen en landen omdat er jungle is in Brazilië,hierdoor had Embraer al de nodige kennis in huis en dat voeg je toe met de kennis van de Embraer EMB 314 Super Tucano zodat je niet helemaal op 0 begint en je neemt onderdelen die al op de plank beschikbaar zoals de motoren die Airbus gebruikt voor de A320 en dezelfde avonica die E series van Embraer al gebruikt.


Benji87

Hartelijk dank voor de reacties. Ik kende het toestel nog niet zo goed dus ik was een beetje verbaasd over de keuze om niet voor de "usual suspect" te gaan. Maar als ik het zo allemaal lees is het een toestel die juist een flinke boost betekent voor het tactische lucht transport vermogen van de KLU. 

Citaat van: Ace1 op 27/02/2024 | 17:10 uurhttps://www.bnr.nl/podcast/de-top-van-nederland/10467964/arjan-meijer-embraer-we-staan-niet-meer-in-de-etalage


Ik zal deze morgen gelijk even luisteren ;)

Kornet43

Citaat van: Parera op 27/02/2024 | 18:54 uurIk zou ook wel graag een lijn zien in Europa, maar een mooi groot onderhoudscentrum op Woensdrecht voor de NAVO/Europese C-390's/MC-390's zou ook een mooie zijn voor NL.
Lijn in Europa zie ik niet gebeuren, zijn de aantallen te klein voor, en de macht van Airbus te groot, maar groot  onderhoudscentrum is wel mogelijk op Woensdrecht.

Parera

Citaat van: Kornet43 op 27/02/2024 | 18:38 uurEr komt waarschijnlijk wel een productielijn in India, mocht de bestelling van 40 stuks doorgaan, ook een productielijn in Zuid Korea is een optie als men de bestelling van de tot nu 3 stuks uitbreidt.


Ik zou ook wel graag een lijn zien in Europa, maar een mooi groot onderhoudscentrum op Woensdrecht voor de NAVO/Europese C-390's/MC-390's zou ook een mooie zijn voor NL.